دبیرستان علامه حلی ده – پاسداران
افتخارات
«جهاد فقط در میدان جنگ نیست، در میدان علم نیز مثل بقیهی میادین زندگی
جهاد لازم است. جهاد یعنی تلاش بیوقفه، همراه با خطرپذیری و پیشرفت و امید
به آینده»
مقام معظم رهبری
شورای عالی انقلاب فرهنگی با هدف تحقق ارزشها و آرمانهای متعالی انقلاب اسلامی، سند چشمانداز تحول آموزش و پرورش را پیرو نگاه جهادی مقام معظم رهبری تنظیم کرده است؛ سندی که اهدافی چون احیای تمدن اسلامی، رسیدن به مقام اول علمی منطقه در سال 1404 و الهامبخشی به دیگر کشورهای اسلامی را دنبال میکند.
نیل به این اهداف رفیع، جز با تلاش در همهی ساحتهای تعلیم و تربیت اعم از اعتقادی، عبادی، علمی، اخلاقی، زیباشناختی و ... ممکن نیست. در این مسیر، استقرار نظام تعلیم و تربیت بر اساس مبانی نظری و فلسفی اسلامی، تعامل اثربخش و فعال با سایر نهادها و دستگاههای مرتبط به ویژه نهاد خانواده و توسعهی ظرفیتها و توانمندیهای آموزشی و پرورشی برای حضور فعال و سازنده در صحنههای بینالمللی و منطقهای، راهبردهای کلان تحول نظام آموزش و پرورش هستند. یک مدرسهی انقلابی، مروج فرهنگ و اخلاق اسلامی، هدایتگر استعدادهای متنوع افراد و در نهایت دارای ظرفیت تصمیمسازی برای نظام تعلیم و تربیت است؛ از سال تحصیلی 91-92، تیم آموزشی و مدیریتی دبیرستان، با برنامهریزی و اقداماتی ویژه، سعی در قدم برداشتن در جهت رسیدن به چنین مدرسهای داشته است، مدرسهی آرمانیای که بتواند الهامبخش همهی مدارس کشور و حتی منطقه باشد. از جملهی اقدامات سالهای اخیر مدرسه در مسیر حرکت رو به جلوی این مرکز، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
تغییر سیستم آموزشی سنتی با استفاده از روشهای نوین، تأسیس واحد پژوهشی و تأکید بر پژوهش در کنار آموزش، زمانبندی و برنامهریزی دقیق بر اساس مبانی مدیریت زمان برای استفاده بهینه از زمان آموزش، گسترش فعالیتهای فرهنگی و پرورشی به منظور رشد همهجانبهی دانشآموزان، توجه به فعالیتها و مسابقات ورزشی با توجه به تأثیر بسزای این دست فعالیتها در نشاط جسمی و ذهنی دانشآموزان و ... . در این میان جهشهای شایان توجه و نتایج درخشان این واحد فرهنگی-آموزشی، بر مؤثر واقع شدن سیاستهای جدید مدرسه صحه میگذارد:
مطرح شدن دبیرستان علامه حلی10 به عنوان موفقترین مدرسه در کنکور سراسری با تقریبا 100درصد قبولی در رشتههای علوم تجربی و ریاضی و همچنین کسب رتبهی زیر 1000 توسط 60درصد دانشآموزان مدرسه، بهترین مدرسهی کشور از لحاظ درصد مدالآوری در المپیاد، دومین مدرسهی ایران از لحاظ تعداد مدالهای المپیاد، کسب مقام اول در مسابقات کشوری خوارزمی، شرکت و کسب مقامهای مختلف در مسابقات فرهنگی و پرورشی و برگزاری موفق کلاسهای پژوهشی در زمینههای مختلف علمی، فرهنگی و هنری و ... . همهی موفقیتهای ذکر شده، در حالی اتفاق افتاده است که شیب پیشرفت مدرسه در همهی افتخارات و نتایج فوق، همواره مثبت بوده است، برای مثال در زمینهی کسب مدال المپیاد، مدرسه نسبت به سه سال پیش، 240 درصد پیشرفت داشته است.
واحد آموزشی دبیرستان علامه حلی10، در آینده نیز به پیشرفت مدرسه تا رسیدن به مدرسهای آرمانی و در طراز جمهوری اسلامی ایران میاندیشد. با توجه به چشمانداز سند تحول آموزش و پرورش، مدرسهی آرمانی جلوهای است از تحقق مراتب حیات طیبه، کانون عرضهی خدمات و فرصتهای تعلیم و تربیتی و زمینهساز درک و اصلاح موقعیت توسط دانشآموزان و تکوین و تعالی پیوستهی هویت آنان بر اساس نظام معیار اسلامی در چارچوب فلسفه و رهنامهی نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی جمهوری اسلامی ایران.
نتایج درخشان در سالهای اخیر و همچنین استعداد سرشار دانشآموزان مدرسه، این نوید را میدهد که میتوان در سایهی تلاش دانشآموزان و البته همراهی اولیای گرامی، به اهداف بلندی نظیر نیل به مدرسهی آرمانی و طراز نظام اسلامیمان دست یافت. میدانیم که این هدف، با تربیت فرزندان مستعد کشورمان در همهی جوانب و ساحات تربیتی و علمی، و با شکوفایی استعدادهای مختلف دانشآموزان محقق خواهد شد. امید است در سایهی الطاف حضرت حق و با یاری مدیریت محترم دبیرستان، معلمان پر تلاش و همهی همکاران عزیزمان در واحدهای مختلف آموزشی، پژوهشی، پرورشی و ... و البته همراهی و حسن توجه اولیای گرامی، با تربیت جوانانی متعهد و متخصص، باری از دوش انقلاب اسلامی برداشته، ادای دین اندکی به پیشگاه شهدای والامقام، امام شهدا و مقام معظم رهبری به جا آوریم.
با آرزوی موفقیت روزافزون معاونت آموزش دبیرستان علامه حلی10
مقام معظم رهبری
شورای عالی انقلاب فرهنگی با هدف تحقق ارزشها و آرمانهای متعالی انقلاب اسلامی، سند چشمانداز تحول آموزش و پرورش را پیرو نگاه جهادی مقام معظم رهبری تنظیم کرده است؛ سندی که اهدافی چون احیای تمدن اسلامی، رسیدن به مقام اول علمی منطقه در سال 1404 و الهامبخشی به دیگر کشورهای اسلامی را دنبال میکند.
نیل به این اهداف رفیع، جز با تلاش در همهی ساحتهای تعلیم و تربیت اعم از اعتقادی، عبادی، علمی، اخلاقی، زیباشناختی و ... ممکن نیست. در این مسیر، استقرار نظام تعلیم و تربیت بر اساس مبانی نظری و فلسفی اسلامی، تعامل اثربخش و فعال با سایر نهادها و دستگاههای مرتبط به ویژه نهاد خانواده و توسعهی ظرفیتها و توانمندیهای آموزشی و پرورشی برای حضور فعال و سازنده در صحنههای بینالمللی و منطقهای، راهبردهای کلان تحول نظام آموزش و پرورش هستند. یک مدرسهی انقلابی، مروج فرهنگ و اخلاق اسلامی، هدایتگر استعدادهای متنوع افراد و در نهایت دارای ظرفیت تصمیمسازی برای نظام تعلیم و تربیت است؛ از سال تحصیلی 91-92، تیم آموزشی و مدیریتی دبیرستان، با برنامهریزی و اقداماتی ویژه، سعی در قدم برداشتن در جهت رسیدن به چنین مدرسهای داشته است، مدرسهی آرمانیای که بتواند الهامبخش همهی مدارس کشور و حتی منطقه باشد. از جملهی اقدامات سالهای اخیر مدرسه در مسیر حرکت رو به جلوی این مرکز، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
تغییر سیستم آموزشی سنتی با استفاده از روشهای نوین، تأسیس واحد پژوهشی و تأکید بر پژوهش در کنار آموزش، زمانبندی و برنامهریزی دقیق بر اساس مبانی مدیریت زمان برای استفاده بهینه از زمان آموزش، گسترش فعالیتهای فرهنگی و پرورشی به منظور رشد همهجانبهی دانشآموزان، توجه به فعالیتها و مسابقات ورزشی با توجه به تأثیر بسزای این دست فعالیتها در نشاط جسمی و ذهنی دانشآموزان و ... . در این میان جهشهای شایان توجه و نتایج درخشان این واحد فرهنگی-آموزشی، بر مؤثر واقع شدن سیاستهای جدید مدرسه صحه میگذارد:
مطرح شدن دبیرستان علامه حلی10 به عنوان موفقترین مدرسه در کنکور سراسری با تقریبا 100درصد قبولی در رشتههای علوم تجربی و ریاضی و همچنین کسب رتبهی زیر 1000 توسط 60درصد دانشآموزان مدرسه، بهترین مدرسهی کشور از لحاظ درصد مدالآوری در المپیاد، دومین مدرسهی ایران از لحاظ تعداد مدالهای المپیاد، کسب مقام اول در مسابقات کشوری خوارزمی، شرکت و کسب مقامهای مختلف در مسابقات فرهنگی و پرورشی و برگزاری موفق کلاسهای پژوهشی در زمینههای مختلف علمی، فرهنگی و هنری و ... . همهی موفقیتهای ذکر شده، در حالی اتفاق افتاده است که شیب پیشرفت مدرسه در همهی افتخارات و نتایج فوق، همواره مثبت بوده است، برای مثال در زمینهی کسب مدال المپیاد، مدرسه نسبت به سه سال پیش، 240 درصد پیشرفت داشته است.
واحد آموزشی دبیرستان علامه حلی10، در آینده نیز به پیشرفت مدرسه تا رسیدن به مدرسهای آرمانی و در طراز جمهوری اسلامی ایران میاندیشد. با توجه به چشمانداز سند تحول آموزش و پرورش، مدرسهی آرمانی جلوهای است از تحقق مراتب حیات طیبه، کانون عرضهی خدمات و فرصتهای تعلیم و تربیتی و زمینهساز درک و اصلاح موقعیت توسط دانشآموزان و تکوین و تعالی پیوستهی هویت آنان بر اساس نظام معیار اسلامی در چارچوب فلسفه و رهنامهی نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی جمهوری اسلامی ایران.
نتایج درخشان در سالهای اخیر و همچنین استعداد سرشار دانشآموزان مدرسه، این نوید را میدهد که میتوان در سایهی تلاش دانشآموزان و البته همراهی اولیای گرامی، به اهداف بلندی نظیر نیل به مدرسهی آرمانی و طراز نظام اسلامیمان دست یافت. میدانیم که این هدف، با تربیت فرزندان مستعد کشورمان در همهی جوانب و ساحات تربیتی و علمی، و با شکوفایی استعدادهای مختلف دانشآموزان محقق خواهد شد. امید است در سایهی الطاف حضرت حق و با یاری مدیریت محترم دبیرستان، معلمان پر تلاش و همهی همکاران عزیزمان در واحدهای مختلف آموزشی، پژوهشی، پرورشی و ... و البته همراهی و حسن توجه اولیای گرامی، با تربیت جوانانی متعهد و متخصص، باری از دوش انقلاب اسلامی برداشته، ادای دین اندکی به پیشگاه شهدای والامقام، امام شهدا و مقام معظم رهبری به جا آوریم.
با آرزوی موفقیت روزافزون معاونت آموزش دبیرستان علامه حلی10